20. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stellaris: Astral Planes
Strategiczne 16 listopada 2023
Dodatek do kosmicznego RTS-a zatytułowanego Stellaris. W Stellaris: Astral Planes udajemy się w podróż przez wyrwy w czasoprzestrzeni, które prowadzą nas do nowych, niezbadanych wymiarów, gdzie czekają na nas wyjątkowe odkrycia.
Sapiens
Strategiczne październik 2024 (wczesny dostęp od 26 lipca 2022)
Sapiens to survivalowy RTS, w którym opiekujemy się prymitywnym plemieniem i musimy je rozwinąć w wielką prehistoryczną cywilizację. Cechą szczególną gry jest wielka skala – zabawa toczy się na generowanej proceduralnie mapie większej niż powierzchnia rzeczywistej Ziemi.
Diplomacy is Not an Option
Strategiczne 9 lutego 2022
RTS z elementami tower defense, w którym niczym w popularnym They Are Billions naszym zadaniem jest obrona zamku przed hordami wrogów. W Diplomacy is Not an Option dbamy o zaplecze naszej fortecy, wystawiamy armię i zarządzamy obroną.
Hearts of Iron IV: No Step Back
Strategiczne 23 listopada 2021
Kolejne rozszerzenie do czwartej głównej odsłony serii Hearts of Iron. No Step Back skupia się na froncie wschodnim drugiej wojny światowej, zwiększając możliwości kierowania takimi państwami jak Polska, ZSRR czy Estonia.
Crusader Kings III: Tours & Tournaments
Strategiczne 11 maja 2023
Crusader Kings III: Tours & Tournaments to drugie duże rozszerzenie do trzeciej odsłony serii Crusader Kings. Tym razem twórcy ze studia Paradox pozwolili średniowiecznym władcom udać się na przygodę lub wziąć udział w turnieju rycerskim.
Victoria 3: Voice of the People
Strategiczne 22 maja 2023
Pierwszy duży dodatek do strategii zatytułowanej Victoria 3. Największą nowością wprowadzoną w Victoria 3: Voice of the People są społeczni agitatorzy szukający posłuchu wśród naszych obywateli, z którymi możemy współpracować lub toczyć mniej lub bardziej zaciekłe „wojny”.
Total War: Rome II - Rise of the Republic
Strategiczne 9 sierpnia 2018
Piąty duży dodatek do gry Total War: Rome II. Akcja przenosi się do IV wieku przed naszą erą, kiedy to Rzym był jeszcze stosunkowo młodą republiką. Rise of the Republic to przede wszystkim nowa kampania, w trakcie której możemy przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu nacji. Autorzy wprowadzają nowe opcje akcji rządowych, zastępujące znany z wcześniejszych kampanii system zmian rządu.
Stronghold Legends: Steam Edition
Strategiczne 15 września 2016
Specjalna edycja samodzielnego rozszerzenia do drugiej odsłony cyklu Stronghold pod tytułem Stronghold: Legends. Za jej produkcję odpowiada zespół Firefly Studios. Oprócz szeregu zmian i usprawnień wprowadzonych w jej podstawowej wersji, znalazło się tutaj miejsce na ekskluzywną zawartość dostępną na platformie firmy Valve – między innymi bonusowe mapy i kampanie, zestaw osiągnięć oraz karty kolekcjonerskie.
March of the Eagles
Strategiczne 18 lutego 2013
March of the Eagles to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca na pokierowanie jednym z mocarstw biorących udział w Wojnach napoleońskich w latach 1805 - 1815. Zadaniem gracza jest werbowanie i szkolenie nowych jednostek, organizowanie działań armii i flot oraz zajmowanie się dyplomacją.
Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).
Sudden Strike: The Last Stand
Strategiczne 20 marca 2009
Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Submarine Titans
Strategiczne 28 lipca 2000
Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.
Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.
Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.
Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.
Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 10 grudnia 2007
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.
Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.
Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.