Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid
Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid
Miejsce rozpoczęcia gry. W pomieszczeniu tym rozpoczyna się eksplorację latającego statku Nautiloid. Możesz zbadać wylęgarnię (test umiejętności). W okolicy są też pierwsze skrzynie z drobnym lootem. Przy wyjściu z sali jest pierwszy Punkt Przywracania (darmowe leczenie).
Winda. Pozwala ona dotrzeć na górny poziom pomieszczenia gdzie przebywa Myrnath (żółte 1 na mapie).
Pożeracz intelektu - My. W miejscu tym przeprowadzano operację na Myrnathu. Możesz zbadać gadający mózg i następnie spróbować go uwolnić (kilka różnych testów umiejętność). Pożeracz intelektu może dołączyć jako tymczasowy członek drużyny. Alternatywnie możesz pozostawić pożeracza w mózgu lub pokonać go w walce.
Dziura w statku. Trzeba tu zaliczyć samouczek z opcji korzystania z bonusowej akcji Skok. Pozwoli ci to ominąć uszkodzony fragment.
Lae'zel. Wojowniczka automatycznie pojawi się i dołączy do drużyny po dotarciu w to miejsce.
Impy. W lokacji tej musisz pokonać pierwszą grupę 3 impów. Walka będzie prostsza jeśli przyłączyłeś tymczasowo do drużyny Pożeracza intelektu (żółte 1 na mapie). Przy zwłokach znajdziesz przedmioty do rzucania, mikstury i inny loot. Obok schodów jest kolejny Punkt Przywracania.
Pobojowisko. Możesz tu odnaleźć wiele ciał do przeszukania oraz ranne / umierające postacie. Unikaj kontaktu z ogniem. Na górnym poziomie możesz stoczyć opcjonalne walki z impami i osobami pod kontrolą łupieżców umysłów.
Północna ścieżka. Prowadzi ona w stronę mostka kapitańskiego.
Terminal z 3 przyciskami. Lewy przycisk nie ma żadnego zastosowania. Środkowy przycisk wypuszcza osoby pod kontrolą łupieżców umysłów - trzeba je pokonać w walce. Prawy przycisk zabija osoby z kapsuł bez walki. W jednym z podów jest kleryczka Posępne Serce - możesz zaliczyć test umiejętności, ale przyłączysz ją dopiero w pierwszym akcie gry. W pomieszczeniu jest Punkt Przywracania.
Wymyślna skrzynia. Jest ona zamknięta - potrzebujesz klucza ze wschodniej sali (zielone 2 na mapie). W skrzyni są onyks i złoto.
Kobieta w kapsule. W pobliżu terminal i użycie go przemieni kobietę w łupieżcę umysłów.
Zwłoki kleryka. Znajdziesz przy nich wymyślny klucz do otwarcia skrzyni z poprzedniej sali (zielone 1 na mapie).
Punkt Przywracania. Oprócz wyleczenia się możesz skorzystać z przejścia na mostek kapitański.
Dowódca Zhalk. Najlepiej pozwolić na to żeby walczył z przyjaźnie nastawionym łupieżcą umysłów i skupić się na dotarciu do transpondera mostka kapitańskiego (niebieskie 9 na mapie). Na mostku przebywają też impy i później pojawią się kolejne.
Transponder. Trzeba do niego dotrzeć po wkroczeniu na mostek kapitański i odnowić połączenia. Załączy to cut-scenkę kończącą prolog.
Powiększ mapę

Baldur's Gate 3: mapa Nautiloid w BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Nasza mapa statku Nautiloid w BG3 pomoże Wam zaliczyć lokację na 100 % i zdobyć wszystkich towarzyszy. – My (Us), Posępne Serce (Shadowheart) i Laezel.

Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

BG3 rozpoczyna się na statku Nautiloid. W tym poradniku znajdziecie mapę Nautiloid z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami i potęcjalnymi towarzyszami z gry. Wyjaśniamy gdzie znaleźć Laezel i Posępne Serce (Shadowheart). Dowiecie się co zrobić z gadającym mózgiem.

Ważne miejsca - Nautiloid

Miejsce startu. W Baldurs Gate 3 zmagania rozpoczyna się w pojedynkę, aczkolwiek w trakcie eksploracji statku możecie przyłączyć do drużyny pierwszych towarzyszy - Pożeracza intelektu My, wojowniczkę Lae'zel oraz kleryczkę Posępne Serce (Shadowheart).

Myrthal i gadający mózg - Baldurs Gate 3: mapa Nautiloid w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Myrthal i gadający mózg. Na górnym poziomie jednego z początkowych pomieszczeń możecie znaleźć mężczyznę, którego poddawano operacji. Gadający mózg będzie prosił o oswobodzenie. Możecie przystać na tę prośbę i zaliczyć jeden z kilku testów umiejętności lub odmówić i zniszczyć / pokonać w walce mózg. Wybór ten dokładniej opisaliśmy na stronie Myrnath i gadający mózg - Nautiloid.

Impy. Są to pierwsze potwory jakie napotkacie w trakcie przechodzenia gry i starcie z nimi jest obowiązkowe. W rozprawieniu się z tymi kreaturami pomocne mogą okazać się posiadanie zrekrutowanego Pożeracza intelektu oraz zdetonowanie z użyciem ataków dystansowych zbiorników znajdujących się w tej lokacji.

Terminal z 3 przyciskami - Baldurs Gate 3: mapa Nautiloid w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Terminal z 3 przyciskami. Każdy przycisk ma inne działanie, przy czym generalnie wybór ogranicza się do uwolnienia postaci z kapsuł i stoczenia z nimi bitwy (środkowy przycisk) lub zamordowania więzionych osób (prawy przycisk). W jednym z podów jest kleryczka Posępne Serce, którą możecie uwolnić, gdy znajdziecie specjalny klucz do skrzyni w sąsiednim pomieszczeniu .Lokację z więźniami dokładniej opisaliśmy na stronie Więźniowie w kapsułach - Nautiloid.

Dowódca Zhalk. Przebywa on na mostku kapitańskim, przy czym nie będzie zainteresowany atakowaniem drużyny, a zajęty walką z jednym z przyjaźnie nastawionych łupieżców umysłów. Ułatwi Wam to dotarcie do transpondera, choć nadal trzeba uważać na okoliczne impy (część z nich pojawi się na mostku kapitańskim z opóźnieniem).

Transponder. To główny cel podróży w trakcie rozgrywania prologu. Musicie dotrzeć do transpondera dowolnym z członków drużyny i wejść w interakcję z nim celem odnowienia połączeń. Pozwoli Wam to zakończyć prolog i awansować do aktu 1 kampanii.

Towarzysze i ważni NPC na Nautiloid

  1. My (Us) - możecie pomóc mu w wydostaniu się z głowy Myrthana i zrekrutować go na czas rozgrywania prologu.
  2. Lae'zel to wojowniczka, która automatycznie dołączy do Waszej drużyny.
  3. Posępne Serce (Shadowheart) - kleryczka będzie uwięziona w jednym z podów. Musicie odnaleźć klucz do skrzyni w sąsiednim pomieszczeniu. Klucz znajdziecie przy zwłokach. Otwórzcie skrzynię i wyjmijcie runę potrzebną do obsługi mechanizmy przy podzie z uwięzioną kleryczką.
  4. Dowódca Zhalk to bardzo silny przeciwnik przebywający na mostku kapitańskim, zajęty walką z Pożeraczem Umysłów.

Nautiloid

Cały prolog kampanii rozgrywa się na pokładzie latającego statku Nautiloid. Możecie potraktować ten fragment gry jako rozbudowany samouczek. Będziecie mógli zapoznać się m.in. z podstawami eksploracji świata gry, staczania bitew w oparciu o turowy system walk, wchodzenia w interakcje z elementami otoczenia, czy dowodzenia drużyną.

W momencie ukończenia prologu Nautiloid zaliczy awaryjne lądowanie i rozbije się. Oznacza to, że nie będziecie mogli wracać na statek po awansowaniu do pierwszego aktu gry. Pojawi się jednak okazja do badania fragmentów wraku statku.

Gra nie wymusza odwiedzenie 100% latającego statku na potrzeby zaliczenia prologu, ale jest to mimo wszystko wskazane. Będziecie mógli znaleźć więcej lootu i zdobyć więcej punktów doświadczenia.