Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Jak i po co zanurzać broń? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Nie wiecie po co Wasza postać ma zanurzać (dip) broń w BG3? W tym poradniku opisaliśmy jak zanurzać broń i jakie efekty można dzięki temu uzyskać.

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2023

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz wyjaśnienie czym jest zanurzanie broni i jakie ma zastosowania. To jedna z ciekawszych mechanik gry, z której możesz korzystać praktycznie od samego początku kampanii.

Zanurzanie broni (Dipping) to jedna z tzw - Baldurs Gate 3: Jak i po co zanurzać broń? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zanurzanie broni (Dipping) to jedna z tzw. akcji dodatkowych. Oznacza to, że czynność ta zawsze znajduje się na pasku bohatera. Jest ona dostępna od samego początku gry i dotyczy wszystkich członków drużyny, nie tylko głównego bohatera.

Z zanurzenia możesz skorzystać w dowolnym momencie gry, także w trakcie swobodnej eksploracji świata w czasie rzeczywistym. Jako że jest to dodatkowa akcja skorzystanie z zanurzenia podczas walk nie wpłynie ani na możliwość ruchu postaci ani na możliwość aktywowania w tej samej turze jednej z głównych akcji (np. ataku bronią czy rzucenia zaklęcia).

Zgodnie z nazwą możesz zanurzyć w czymś aktualnie wybraną broń - zanurzanie jest dostępne zarówno dla broni do walki wręcz, jak i dla broni dystansowych - Baldurs Gate 3: Jak i po co zanurzać broń? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zgodnie z nazwą możesz zanurzyć w czymś aktualnie wybraną broń - zanurzanie jest dostępne zarówno dla broni do walki wręcz, jak i dla broni dystansowych.

Akcja Zanurzenie może mieć wiele różnych odmian, przy czym najczęściej używanym wariantem jest zanurzanie broni w płomieniach - przykład takiej akcji prezentuje powyższy obrazek. Do zanurzenia w płomieniach może dojść np. po wejściu w interakcję z pochodnią, kandelabrem czy po prostu płonącym obszarem. Ma to na celu zagwarantowanie żeby dana broń była w stanie zadawać obrażenia od ognia lub posyłać ogniowe pociski (również na potrzeby detonowania trujących oparów).

Bronie możesz też zanurzać w innych miejscach, np. w krwi czy oleistych substancjach. Mocno premiowane jest eksperymentowanie z obiektami z otoczenia po to żeby ustalić czy można użyć na nich akcji Zanurzanie broni.

Dodatkowa uwaga - Efekty zanurzenia broni (np. w płomieniach) mogą mieć charakter tymczasowy, tzn. pozostaną aktywne przez określoną ilość czasu lub przez określoną liczbę tur. Nie ma na szczęście ograniczeń co do powtarzania tej akcji po to żeby ponownie uzyskać ten sam lub jakiś inny efekt.